دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس تصویب شد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل در این کمیسیون خبر داد.


به گزارش ایرنا، عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز یک شنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران، گفت: در نشست امروز ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمران به استان سیستان و بلوچستان بررسی شد که پس از بحث و بررسی موارد مدنظر شورای نگهبان در طرح مذکور اصلاح و به تصویب نمایندگان رسید.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: در نشست امروز  لایحه ارجاع اختلاف سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت «ایندیا پوتز گلوبال لیمیتد» به داوری مورد رسیدگی قرار گرفت و اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند.


ایری تصریح کرد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت نمایندگان به تصویب رسید و برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شد. بررسی کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز دستور کار دیگری بود که پس از بررسی با مخالفت نمایندگان مواجه شد.


وی اضافه کرد: درخواست انجام تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناها حمل و نقل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با تصمیم اعضای کمیسیون به مدت یک ماه این موضوع به تعویق افتاد.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع  تحقیق و تفحص از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شیراز مطرح شد و پس از بیان ابعاد، اهداف و ضرورت انجام این امر توسط نماینده درخواست کننده مقرر شد موضوعات مربوطه در فرآیند تحقیق وتحفص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که پیش از این به تصویب رسیده بود، لحاظ و پیگیری شود.


دیدگاهتان را بنویسید