shahrak-khazarshahr

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

رهبر کریمه اوکراین مسوول وضعیت موجود در دونباس است



روسیه استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت


مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک…


  • نشست شورای امنیت ملی اوکراین به ریاست زلنسکی برگزار شد
    P>به گزارش ایرنا از “اسپوتنیک”، آکسیونوف دوشنبه شب در پیام تلگرامی نوشت: با تمام وجود از تصمیم تاریخی رئیس جمهورمان برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک حمایت می‌کنم. این یک شادی بزرگ برای تمام ملت ما، برای همه کسانی که وجدان خود را از دست نداده‌اند و مفهوم عدالت، رحمت، همدردی را درک می‌کنند، می‌باشد.


    وی افزود: این تصمیم به نسل کشی مردم دونباس پایان می‌دهد و فصل جدیدی در تاریخ جمهوری‌های مردمی و در تاریخ روسیه باز می‌کند. حاکمان اوکراین تنها مقصر از دست دادن دونباس و کریمه هستند. من به برادران دونتسک و لوگانسک تبریک می‌گویم. 


    به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


    به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواست تا استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.


    منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.