دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

معرفی بهترین گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

از هزاران سال قبل از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند.

امروزه نیز طب سنتی در بین مردم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌ها از خواص گیاهان دارویی استفاده می‌کنند.

از گیاهان دارویی می‌توان افزون بر اهداف دارویی برای بهبود عطروطعم غذاهای مختلف نیز استفاده کرد، بدون این‌که بر کالری‌های غذا افزوده شود. به‌طور همزمان، گیاهان دارویی فواید سلامت بسیاری نیز ارائه می‌کنند. در حقیقت، داروهای گیاهی هزاران سال است که برای درمان بیماری‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. توانایی‌های بهبودی و ترمیمی انواع مختلف گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و شناخته‌شده هستند.

سایت حکیم مارکت نزدیک به ۱۵ سال است که فعالیت خود را جهت بالا بردن اطلاعات مخاطبین درباره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی انجام داده و در کنار آن بهترین محصولات را برای فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. محصولاتی که در سایت قرار می‌گیرند دارای بیشترین رکورد فروش در بازار و همچنین بازخورد مثبت از مشتریان هستند.

جالب‌توجه آن‌که مجموعه حکیم علاوه بر فروشگاه مجازی دارای فروشگاه فیزیکی نیز می‌باشد و تمام بازخوردهای مشتریان را در این چند سال بررسی کرده است.

در چندساله اخیر، گرایش اکثر مردم به استفاده هر چه بیشتر از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی افزایش‌یافته و باید بدانند که در این بازار هم گیاه و دارویی خوب و هم بد موجود می‌باشد. طریقه تمیز دادن این‌ها از هم برای اکثریت کاری دشوار و نیازمند دانش می‌باشد. در این راستا افراد می‌توانند با مراجعه به سایت حکیم مارکت به دلیل دارا بودن تیم تخصصی در تمام زمینه‌ها، پشتوانه تجربه و تعهد جاری آن، در کنار تهیه جنس مرغوب، اطلاعات کاملی از نوع طبع و مزاج، خواص، طریقه و مقدار مصرف هر گیاه یا دارو را دریافت نمایند.

مدیریت این مجموعه را آقای حکیم مهرداد امیدسالاری بر عهده دارد، وی تحصیلات تکمیلی خود را تا مقطع دکترا ادامه داده و با تمام مراکز تولیدی، تحقیقاتی و تجاری ارتباطات خوبی دارند، ازاین‌رو کاربران می‌توانند از خرید اجناس باکیفیت با قیمت مناسب، اطمینان کامل داشته باشند.

گیاهان دارویی به دلیل دارا بوده مواد مؤثره مخصوصی که در آن‌ها تولید می‌شود دارای عطر و خواص مختلفی هستند، به همین منظور باید توجه داشت که همان‌طور که خاصیت درمانی دارند، اگر بدون داشتن علم کافی، تجویز یا مصرف شوند می‌توانند دارای اثرات نامطلوبی باشند.

به این نکته دقت نمایید که حتی نوشیدن آب، آبی که مایه حیات است، به مقادیر زیاد، می‌تواند باعث ایجاد صدمات زیادی به سیستم‌های بدن شود. بنابراین مقدار مصرف گیاهان دارویی یا فرآورده‌های آنان باید مطابق استانداردهایی باشد.

درعین‌حال به این نکته نیز توجه نمایید که اشکال مختلف مصرف در گیاه نیز دارای تأثیرات متفاوتی می‌باشد چراکه مقدار مواد مؤثره در هرکدام از اشکال فرآوری مانند؛ دم‌کرده، جوشانده، عرق، اسانس، عصاره باهم یکسان نیست و کلاً قدرت نفوذ در هضم و جذب برای بدن در هر شکل از فرآوری با دیگر فرآورده‌ها متفاوت است.

همچنین دوره مصرف برای هر گیاه یا دارو طبق استانداردهایی مانند سن و سال افراد، وضعیت کلی سلامت و بیماری آن‌ها، طبع و مزاج و موارد دیگری تغییر می‌کند. حتی به این نکته توجه نمایید که برخی از گیاهان دارویی در مقادیر کم‌مصرف دارای اثرات مفید و دارویی هستند و اگر از یک حدی بیشتر مصرف شوند دارای اثر سمیت می‌شوند.

بعضی از آن‌ها حتی در مقادیر کم نیز دارای اثرات سمی می‌باشند که از این گیاهان بیشتر برای درمان بیماری‌های خاصی، در فرآورده‌هایی مانند قرص یا داروی ترکیبی استفاده می‌شوند که کاملاً تحت نظر و تجویز پزشک متخصص هستند.

دقت نمایید ترکیب کردن چند گیاه دارویی باهم باید بامطالعه و شناخت قبلی از اثرات آن‌ها صورت گیرد. چراکه در برخی موارد واکنش‌های شیمیایی مابین مواد مؤثره این گیاهان، مثلاً در دارویی دم‌کرده، باهم تولید سم و در بدن اثرات مضری برجای می‌گذارد. در موارد خیلی نادر ممکن است خاصیت چند گیاه در کنار هم بیشتر شود چراکه برای ترکیب چند گیاه در داروها، مطالعات علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی تحت نظارت داروسازان، پزشکان و ارگان‌های مربوطه جهت استانداردسازی انجام می‌شود.

می‌توان دربخش‌های اخبار و یا مقالات سایت حکیم مارکت، به آخرین خبرها و خلاصه تحقیقات علمی در سراسر جهان به‌راحتی دسترسی داشت. این بخش‌ها به‌صورت روزانه به موارد گوناگونی از مراحل کشت و کار، فرآوری، طب سنتی و تجارت گیاهان دارویی می‌پردازند. تمام اخبار و مقالات دارای لینک منبع اصلی متن انگلیسی و چاپ‌شده آن‌ها و به‌روز می‌باشند. سعی بر آن شده تمامی اخبار و مقالات، به‌صورت خلاصه، ترجمه روان و کارا در اختیار همگان با هر دانشی قرار بگیرد.

شایان ذکر است بخش معرفی کتاب سایت حکیم مارکت نیز به معرفی کتاب های مختلف در حوزه گیاهان دارویی و … می پردازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید