shahrak-khazarshahr

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دسته‌بندی نشده

هزینه ثبت شرکت در سال 1400

هزینه ثبت شرکت در سال 1400

در این مطلب تلاش داریم که درباره ی هزینه ثبت شرکت در سال 1400 مطالبی را به شما عزیزانی که می خواهند ثبت شرکت خود را انجام دهید ارائه دهیم.

در هنگام تاسیس شرکت همانطور که می دانید مراحلی باید طی شود و در یک سری از این مراحل یک سری مبالغ باید درون سامانه ثبت شرکت ها پرداخت شود . این مبالغ شامل هزینه های واریزی دولتی است یا حق الثبت است که به ازای حمایت دولت و گاهاً در قالب مالیات حقه دولت پرداخت می شود .

در کنار این هزینه ها شما باید برای تنظیم آگهی تاسیس شرکت و همچنین حق الوکاله وکیل مربوط به موسسه حقوقی اقدام نمایید .

در نهایت هر کدام از انواع شرکت هایی که قصد ثبت آن را دارید با توجه به هزینه های مختلفی که دارند متفاوت می باشد در نتیجه نمی توان دقیق هزینه ثبت شرکت را مشخص کرد .

هزینه ثبت شرکت

  1. هزينه تعيين نام شرکت :هزينه تعيين نام شرکت 50000 ريال مي باشد که در اداره ثبت شرکتهاي تهران پس از صدور آگهي و در هنگام دريافت مدارک پرداخت مي گردد و در ساير واحدهاي ثبتي ثبت شرکتها در هنگام ارسال مدارک به صورت فيزيکي به اداره ثبت شرکت ها مي بايست فيش واريزي اين مبلغ به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملي به شماره حساب سيبا 2171329011009 واريز گرديده و همراه مدارک ارسال گردد.
  2. هزينه پستي ثبت شرکت :پس از تعيين نام و هنگام تکميل دارک مي بايست از طريق باجه هاي پستي معين در هر شهر نسبت به ارسال مدارک صرفا از طريق اين باجه ها اقدام نمود ،در حال حاضر هزينه ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها در تهران بيش از 2000000 ريال مي باشد که البته در صورتي که تعداد برگه هاي ارسالي بيش از 10 برگه باشد به ازاي هر برگ حدود 10000 ريال مي بايست پرداخت گردد.
  3. هزينه حق الثبت :منظور از حق الثبت همان ابطال فيش سرمايه است که براي سرمايه هاي مختلف متغير مي باشد ،هزينه حق الثبت از سرمايه 1000000 ريال که حداقل سرمايه مي باشد تا 1.000.000.000 ريال به صورت تصاعدي متغير است و از اين مبلغ به بالا ثابت مي باشد . لازم به ذکر است که اين هزينه طبق تعرفه ي اداره ثبت شرکتها محاسبه مي گردد و اعلام ارقامي هم چون 2 درصد از سرمايه و يا هرنوع محاسبه ي ديگر کاملا کذب مي باشد.
  4. هزينه حق الدرج يا درج در روزنامه محلي :به طور کلي ثبت شرکت در دو نوبت روزنامه مي گردد ، ابتدا در روزنامه محلي که هزينه آن در اداره ثبت شرکتها پرداخت مي شود و دومي در روزنامه رسمي کل کشور که پرداخت هزينه آن به صورت اينترنتي است . طريقه ي محاسبه ي حق الدرج در اداره ثبت شرکتها بستگي به تعداد خطوط موجود در آگهي تاسيس شرکت دارد و هرچقدر موضوع شرکت بيشتر و تعداد اعضاء بيشتر باشد هزينه حق الدرج افزايش مي يابد .
  5. هزينه پاکت ، پوشه و ديگر متعلقات پرونده.
  6. هزينه روزنامه رسمي کل کشور :پس از ثبت شرکت و پرداخت مرحله ول روزنامه يا همان حق الدرج مي بايست نسبت به پرداخت هزينه روزنامه رسمي شرکت در سامانه روزنامه رسمي به آدرس rrk.ir اقدام نمود. لازم به ذکر است براي پرداخت هزينه لازم است ابتدا در سامانه مربوطه ثبت نام نود و عضوي از سايت شد. نحوه محاسبه روزنامه رسمي نيز بستگي به ميزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد و به صورت آنلاين و علي الحساب محاسبه مي گردد که مي توان در هان سامانه نسبت به پرداخت اينترنتي آن اقدام نمود.
  7. هزينه پلمپ دفاتر تجاري :بعد از ثبت شرکت و پرداخت هزينه روزنامه رسمي شرکت ،1 ماه فرصت مي باشد که نسبت به پرداخت هزينه پلمپ دفاتر تجاري و اخذ آنها اقدام نمود. هزينه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارايي با توجه به اينکه 50 يا 100 برگي يا بيشتر باشند در واحدهاي ثبتي مختلف متفاوت است . در توضيح پلمپ دفاتر تجاري بايد گفت که اين دفاتر شامل دفتر کل و روزنامه مي باشند که توسط اداره ثبت شرکتها پلمپ مي گردند و در زماني که ماليات بر درآمد سالانه محاسبه مي گردد اين دفاتر ملاک دارايي مي باشند.
  8. هزينه تشکيل پرونده مالياتي و دریافت کد اقتصادي :براي تشکيل پرونده مالياتي و اخذ کد اقتصادي مي بايست ابتدا 2 در 1000 سرمايه شرکت به اداره امور مالياتي و دارايي مربوطه پرداخت گردد و سپس فيش هاي مربوط به تشکيل پرونده و اخذ کد اقتصادي واريز گردند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی بیشتر در زمینه ثبت شرکت و هزینه های مربوط به ثبت شرکت می توانید با مراجعه به وب سایت ثبت فرهنگ و مشاهده مقالات آنها ، اطلاعات دقیقی از این موضوع بدست بیاورید .

کافیست ” ثبت فرهنگ ” را گوگل کنید و وارد اولین لینک مربوط به موسسه ثبت فرهنگ شوید .

منبع : ثبت فرهنگ – sabtfarhang.com

 

دیدگاهتان را بنویسید