دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

باقری امشب عازم وین می شود پیگیری مذاکرات با هدف حل مشکلات باقی مانده

تهران-ایرنا- عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان امشب با دستور کار مشخص برای ادامه گفت‌وگوها به وین باز می‌گردد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علی باقری، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان، امشب با دستور کار مشخص و به منظور پیگیری مذاکرات با هدف حل مشکلات  برای حصول توافق عازم وین می‌شود.


شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود با بررسی روند و نتایجی که تاکنون از مذاکرات وین حاصل شده است همواره بر ضرورت تحقق مطالبات قانونی و منطقی ایران که در محدوده خطوط قرمز کشورمان قرار دارد، تاکید کرده است.


این در حالی است که مذاکرات لغو تحریم‌های وین در روزهای اخیر به مراحل مهم و حساسی رسیده است و همه طرف‌های مذاکره‌کننده در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا هستند.


همچنین حسین امیر عبداللهیان شب گذشته، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم و با جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده ارشد مذاکرات وین تلفنی گفت وگو داشتم.


امیر عبداللهیان افزود: همکارم علی باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاش هستیم خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده ایم.


باقری هفته گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.


وی با بیان اینکه ‌واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است، افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.


دیدگاهتان را بنویسید