دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مذاکره ایران با چین آلمان و فرانسه برای ارتقای فناوری ساخت مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه و چین مذاکراتی برای ورود این کشورها به منظور ارتقای فناوری نوین ساخت مسکن به داخل کشور انجام‌ داده‌ایم که با آغوش باز از این موضوع استقبال کرده‌اند. در این بستر چینی‌ها بهتر کار می کنند.


به گزارش ایسنا، حسن تیرمغز در کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان اظهار کرد: وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن قدرت خرید آنچنانی برای مردم ایجاد نمی کند؛ چراکه اقساط این تسهیلات بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان است.


وی افزود: اصل سیاست وام خرید مسکن غلط است.


تیزمغز با بیان اینکه  پیش از این در طرح‌های زودبازده وام با نرخ سود چهار تا پنج درصد پرداخت می شد و  باید این موضوع ادامه یابد افزود: چه ایرادی دارد تلاش مجلس که درحال بررسی بودجه سال آینده است نرخ‌های چهار تا پنج درصدی در نظر بگیرد.


مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بتوانیم با پول بانک ها پروژه های بزرگ مسکن را ایجاد کنیم هدف ما انتقال فناوری ساخت و ساز است.


وی با بیان اینکه برای ورود فناوری‌ها نوین دولت قول داده بود که نفت تخصیص دهد تا بتوانیم از طریق تهاتر منابع آن را تامین کنیم، گفت: اما به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال تولید نفت چشم انداز خوبی برای تولید مسکن دیده نمی شود. 


تیزمغز گفت: ۳.۲ میلیون تن در حال حاضر تولید نفت داریم که دو میلیون تن مصرف داخل است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن  برای صادرات است.  

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید